CHP Suriye devrimine ters ayakta yakalandı

Ak Parti Suriye devrimini gökte ararken yerde buldu.

Çok kahırlı geçmişti 2011’den itibaren 13 yıl.

İç savaşın şiddetinden, Esed’in ve Muhaberat’ın zulmünden kaçan milyonlarca Suriyeli pey der pey Türkiye’ye sığındı.

Tabii ki bir sosyal meseleydi bu.

Hatta bir siyasi mesele.

‘Öteki’ni daima ‘öteki’ gören ulusalcılığa yatkın insanlarımız o kadar çok ses çıkardılar ki yeni ‘milli’ partileri taşıyacak büyüklükte bir seçmen pazarı oluştu.

Birkaç ay içinde Emevi Camii’nde namaz kılabileceğimizi düşünüyorduk, Putin bile Emevi Camii’ne gitti, biz ne gidebildik ne de namaz kılabildik.

Üstüne üstlük, Rusların sınırımızı ihlal eden bir uçağını düşürdük.

Ruslar buna öyle kızdı ki; Suriye sınırına yakın yerlerde uçak uçuramaz hale geldik.

Neyse, güç bela Ruslarla barıştık.

Barışmak için Ruslara ne verdiğimizi hala tam olarak bilmiyoruz.

Bilebildiğimiz bir S-400 bir de nükleer santral.

Ama Ruslarla barışmamız bize sınırın Suriye tarafında bir hareket alanı sağladı.

Zeytin Dalı, Fırat Kalkanı gibi operasyonları yapabildik.

ABD, Kuzey Suriye’de bizim PKK’nın bir uzantısı olarak gördüğümüz YPG ile bir ittifak ilişkisi içindeydi. Bu durum başımızı çok ağrıtıyordu.

Esed’in Kürtlerden hoşlanmadığını, elinde fırsat olsa onlara hak hukuk vermeyeceğini biliyorduk.

Bu sorunla baş etmek için uzun zamandır düşman ilan ettiğimiz, katil dediğimiz Esed’le eski günlerdeki gibi, ailece görüşebilmek için müteaddit teşebbüslerde bulunduk.

Neyine güveniyor idiyse Esed görüşmeye yanaşmadı.

Tam böyle bir havada, HTŞ harekete geçti; birkaç gün içinde Halep’e, Şam’a, Humus’a, Hama’ya hâkim oldu. Esed Rusya’ya kaçtı. Devrim başarıya ulaştı.

Evet, Suriye devriminin önünde hâlâ büyük manialar var. Ülkede sulhu sükûn sağlamak, Suriye’yi tek parça halinde yeniden kurmak kolay değil.

Ama bugünkü başarı bir anda Ak Parti’nin bütün yanlışlarını doğru yaptı.

CHP tarafında durum pek parlak sayılmaz.

Düz mantıkla bakıldığında CHP doğru yerde duruyor gibiydi.

Suriye’de bir iç savaş çıkmıştı ve Suriye’de egemen olan rejim ülkede düzeni korumaya çalışıyordu.

Böyle bir durumun bizi ilgilendirmemesi lazımdı.

Bize neydi Suriye’nin iç savaşından?

Ne işimiz vardı Ortadoğu batağında?

Esed Suriye’nin meşru lideriydi. Bir meselemiz varsa muhatabımız Esed’di. Meselemizi Esed’le görüşerek halletmeliydik.

Üstelik, olayları yanlış yönettiğimiz için milyonlarca Suriyeli Türkiye’ye sığınmış başımıza boyumuzdan büyük bir düzensiz sığınmacı sorunu açılmıştı.

Bütün bunlar kâğıt üzerinde doğru görünen yaklaşımlardı.

Evet, Esed kendi halkıyla savaşıyordu.

İran’ın ve Rusya’nın sağladığı güçle rejimini korumaya çalışıyordu.

Evet, kan döküyordu.

Ama bize neydi?

Sonra bir anda Suriye’deki muhalefetin işini kolaylaştıran bir konjonktür oluştu.

ABD seçimlerini Trump kazandı.

Trump, ABD’nin parasını, enerjisini Suriye için harcamasını istemiyordu.

Rusya’da Trump’ın zaferinin meyvelerini devşirmek için bir nevi bekleme sürecine girdi.

İran ve Hizbullah İsrail’le çatışırken güç kaybetmişti.

Suriye muhalefeti, bilhassa Heyet-i Tahrirü’ş Şam bu konjonktürü değerlendirdi ve birkaç gün içinde Suriye’nin büyük şehirlerini kontrolü altına aldı.

Beşşar Esed ve Baas rejimi bir andan denklemden çıktı.

Suriye Devrimi gerçekleşince Ak Parti’nin yanlışları nasıl birkaç gün içinde doğruya dönüştüyse CHP’nin doğruları da yanlışa dönüştü.

Özetle CHP, Suriye devrimine ters ayakta yakalandı.

Şimdi yeni duruma intibak sıkıntısı çekiyor.

Kolay değil, Suriye konusundaki ezberlerini tadil etmesi, yıllardır kullanmakta olduğu bütün şablonları elden geçirmesi gerekiyor.

YORUMLAR (191)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
191 Yorum
  • Dr / 23 Aralık 2024 08:20

    Chp durduğu yerde duruyor. Akp Mhp gibi gerivites, çark yok. Millet de durduğu yerde. Türkiyenin yüzde 85 inde belediyeleri kaybeden cumhur ittifakı hamle yaptıkça daha çok oy kaybediyor. Burdan çıkış yok.

    Yanıtla (36) (15)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 12:43

    Özgüre söyleyin
    Çok şey kaçırdık, buradan bize de oy gelsin telaşı ile sakın yeni söylem falan geliştirip ortalığı velveleye vermeye kalkmasın...

    Yanıtla (9) (4)
  • Mertoğlu / 23 Aralık 2024 13:12

    Akp kendine yontmak için yırtınıyor, yine çamur atılan CHP. Özer, çok doğru şeyler söyledi, şimdi de geri dönüş paketi hazırladılar, ama iktidar Suriyelileri bırakmazık diyor şimdi. Neyin heyecanı telaşı bu mal bulduk yağmalıyoruz, yıllardır bütçemiz Suriye'ye akıtıldı, iktidar çapulculardan ordu kurdu, besledi, silahlandırdı, sığınmacılara evler yapıldı, ne harcandı bizden bilmiyoruz. Şimdi ortada başarı varmış gibi yıkım iktidarı bir daha iktidar olsun çabamız o galiba.

    Yanıtla (21) (6)
  • OkurA / 23 Aralık 2024 13:56

    12,43 bey, Bu ne biçim hitap. Bu ne kibir. Güce yapışmak işte budur. Armut dibine düşer demişler.

    Yanıtla (10) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 22:27

    Özür dilerim. En azından özgür bey demem lazımdı.
    Chp aslında yanlış tarafta değil. Ama kamuoyu rüzgarı ters tarafta. Oradan kendi yelkenine bir şeyler aparma derdine düşmemeli.
    Bazen rol kapmak icin acullükler yapıyor. Biraz agirbaslilik...

    Yanıtla (0) (0)
  • Bir Dost / 23 Aralık 2024 14:04

    @Dr...Yerel seçimlerle genel secimler bir tutulamaz..Yoksa; CHP candaşi sol medyaya ve hemen hemen bütün anket ve araştırma şirketlerinin verilerine göre Kilictaroglu hem de ilk turda büyük bir oy farkıyla seçimleri kazaniyordu:))

    Yanıtla (3) (1)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 14:24

    İşte tam bu nedenle bence iki kez seçimi kaybetti. 2018de mesela son İstanbul cehape mitingine bilmem kaç kişi katıldı dediler. İktidar medyası da aynı haberi paylaştı. Hatta tvler naklen yayın yaptı. Bunun üzerine halk korktu. Tekrar cehape mş geliyor diye. Erdoğan kazandı. 2023 son hafta da aynı şey oldu.

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 23 Aralık 2024 17:23

    Türkiye 2017 Anayasa referandumunda, 2.5 milyon mühürsüz (sahte) oy ile rejim değiştirdi. Padişahlık sistemine geçti. Atı alan üsküdarı geçti lafının aslı budur. Anayasa ve yasalar ilga edildi. 7 yılda bütün devlet kurumları ve kuralları da.. Son dönemde eşit, seffaf, adil ve hilesiz bir seçim görmedik. İktidarın meşruiyeti yoktur. Millete rağmen iktidar olmaz.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar32 / 23 Aralık 2024 18:39

    Anketler gerçek seçmene göre sonuç verir.

    Yanıtla (0) (0)
  • övgü. / 23 Aralık 2024 18:55

    İktidarda olmayan CHP'yi eleştirmeniz gibi Şimdide Muhalif medyaya takmışsınız. Havuz medyası sizi paklar. Ama, Sırtınız sağlam vesselam diyemeyeceğim, okuyanı ve dinleyeni kalmadı. Siz bile bakın muhalif basınlarda dolaşıyorsunuz. Demekki algı yenmiyen bişey.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 23 Aralık 2024 22:36

    Bize damadını bakan yapacak adam lazım.Montaj videolarla miting yapacak adam lazım.Rüşvet iddiaları ile görevden alınan fakat yargılatmayan adam lazım, CHP bunları beceremez, beceriksizdir.

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 12:33

    Fırsatçı, makyavelist, yanar döner gibi bir imaj vermesinler de...
    Bu gibi dış olayların icerde etkisi giden seçimi geri getirecek kadar büyük olmaz. Hizmet siyasetine ağırlık versinler.

    Yanıtla (2) (1)
  • Okçu / 23 Aralık 2024 13:27

    Sahi mi, hizmet yaptılar mı? Yoksa YİD lere bizi soydurdular mı, kamu hastanalerini kapatıp yerine bugün o sayıları belirsiz özel hastaneleri yap işlet hastaneleri mi desteklediler.. ? Hangi hizmet.. paralı fahiş soygun tuzağı köprüler mi? Ne hizmeti, cumhuriyetin kurduklarını, varını yoğunu satmak mı hizmet?

    Yanıtla (2) (2)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 22:28

    Hizmet siyaseti diye chp belediyelerini kasd ediyorum...

    Yanıtla (0) (0)
  • zekayi / 23 Aralık 2024 02:42

    AKp neyi fırsata çevirmiş. Milyonlarca Suriyelinin hepsinin ülkemizde kalacağını herkes biliyor. Sağımız solumuz Suriyeli, Afganlı, Somalili doluyken gidiyorlar masalını kim yer. Hatta ben daha da artacağından endişeliyim.

    Yanıtla (22) (1)
  • İstanbullu bir okur / 23 Aralık 2024 13:52

    Sn.zekayi bey;İsrail isim vermeden,bi,im için yeni komşumuz dedi,bakarsı ız Suriyede yapılacak bir halk oylamasıyla sınırlarıda kaldırıveririz! ve böylece İsrail'le komşu oluveririz,kimbilir.Zaten bi,de de tek adam devri yokmu,ilan ediverir geçer gider,yalanmıydı,sayımıydı derken bakmışsınız,birleşmişiz!halk arasında da yaygın ya,"burası türkiye"acı bir durum,ama gerçek.Syglr.

    Yanıtla (5) (0)
  • zekayi / 23 Aralık 2024 22:28

    Havuz medyasının algısına kapılan işte böyle uçar .

    Yanıtla (0) (0)
  • Thor / 23 Aralık 2024 21:44

    İktidar cenahında ve muhalif olmasına rağmen iktidarla ideolojik bağı olanlarda "Suriye Zaferi" sarhoşluğu sadece bana mı garip geliyor? Neyin zaferi, kimin zaferi, ülke olarak ne kazandık? Mülteciler mi gitti, YPG yok mu edildi? Suriye resmen parçalandı, toprak bütünlüğünü kaybetti. İsrail'in eli güçlendi, Suriye'nin stratejik yerleri YPG'de (ABD)kaldı. Hani zafer? Bunlardan CHP mi sorumlu?

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 23 Aralık 2024 21:25

    Chp esas yanlışı yanlış insanları belediye başkanlığına aday göstermekle yaptı. (Esenyurt ve ovacık) . Zaten terör örgütü ile yan yana olmakla suçlanan parti büsbütün töhmet altına girdi. İktidarın tezlerini doğrularcasına chp hayati bir hata yaptı. Ama görünen o ki chp fena avlandı. Bu saatten sonra ister erken, ister zamanında yapılsın Chp nin cumhurbaşkanlığını kazanma imkanı kalmadı, çünkü milletin gözünden düştü. Chp nin özeti budur.

    Yanıtla (0) (1)
  • Fuzuli / 23 Aralık 2024 20:08

    Ama bugünkü başarı bir anda Ak Parti’nin bütün yanlışlarını doğru yaptı. Bu cumle sn yazara ait. Gercekten oyle mi? Bir kac gun once Karar yazarlarindan sn Karaalioglu'nun bir yazisi yayinlandi. Iktidarin, ve basininin butun zafer naralarina ragmen 13 yil onceki durumun hala gerisinde oldugumuzu izah eden guzel bir yazi. Isteyen okusun. 911 km lik Suriye sinirimiza pkk ve Isid, Taliban Al Nusra karmasi kokten dinciler komsu oldu. Neyin zaferini kutuluyoruz.? Arti bir cok gencimizi sehit verdik.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hikaye / 23 Aralık 2024 10:07

    Günlerdir yazılıp çiziliyor.Benim kafam bir türlü basmadı nedense.Biz ne kazandık Suriye de?Tampon bölge mi,YPG,PKK bitti mi,petrol ve gaz sahalarını biz mi işleteceğiz?Değilse ne kazandık boş algı ve hamaset söylemlerinden başka.

    Yanıtla (20) (4)
  • Sever / 23 Aralık 2024 11:22

    Muhalefetin anlamadığı Türkiye'nin herhangi bir ulus-devlet olmadığı bir imparatorluk hüviyetine sahip olduğudur.
    Bugün Suriye sahası üzerinde tüm dünyanın kabul etmek zorunda kaldığı bir hakikat olan Türkiye'nin belirleyici olması durumu ise aslında Türkiye'nin iç ve dış vesayet yapılarını kırarak kendi "imparatorluk" ve "millet" hüviyetine kavuşan bir dış politikaya sahip olmaya başlamasının bir neticesidir.

    Yanıtla (6) (19)
  • zekayi / 23 Aralık 2024 14:03

    Millet ifaden yanlış olmuş. İmparatorluklarda teba ve kul olur, Cumhuriyetlerde millet ve yurttaş olur.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur / 23 Aralık 2024 16:38

    Çok osmanlı dizisi izliyorsunuz. Kelin ilacı olsa başına sürer. Kendisi himmete muhtaç dede, nasıl başkasına himmet ede. Ele verir talkını, kendi yutar salkımı!
    Hayalle ülke yönetilmez, bakkal bile..

    Yanıtla (0) (0)
  • okur / 23 Aralık 2024 17:12

    Haklısınız, ama muhakemeniz yanlış! Türkiye bir ulus devlet olmaz ve kalamazsa bu bölgede hayat hakkı bulamaz. 200 yıllık deneyim ve kanla, nesillerle bedelini ödeyerek öğrendiğimiz budur. Tarih, perspektif ilmi değildir. Geçmişten ders almaya yarar. Tarihin doğru tarafı diye bir safsataya inanmayın. Ders almadığınız için tarihin tekerrür edeceği kesindir.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur kararı / 23 Aralık 2024 12:40

    Ne kazanıp kaybettiğin durduğun yere göre değişir kafası karışık kardeşim. Sırf ticaret açısından bile baksan ülken adına sevinebilirsin ama asıl konu o değil. CHP gibi olaya ideolojik bakarsan, laik diktatör Esad kaybettiği için sen de kendini kaybedenlerden görebilirsin. Vicdanı olan bir insan olarak olaya bakarsan; işkenceci bir diktatörden kurtulmuş, virane de olsa ülkelerine dönme imkanına kavuşmuş Suriyeli Müslümanları düşünür, sevinirsin.

    Yanıtla (7) (11)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 12:41

    Acele etme...
    Biz derken milli düşün.
    Ülkemizin milli yerli değerleri olan vatansever isadamlarimiz oraların imar hamlelerinde rol oynayacak.
    Ülkemizin yerli ve milli isadamlarinin kazanması demek, Ülkemizin kazanması demektir.

    Yanıtla (2) (11)
  • Ohur / 23 Aralık 2024 13:19

    Komşumuzun yaralı bedeninden ne koparsak değil mi, davullar çalsın...

    Yanıtla (6) (1)
  • RAkgün / 23 Aralık 2024 15:05

    ABD, AB veya Körfez ülkelerimi para verecek, Yoksa milli ve yerli 5 müteahitimiz hayrınamı girişecek bu imar işine. Komik olmuş :)

    Yanıtla (1) (0)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 22:33

    Iktidar aslında fazla davul çalma taraftarı değil gibi. "Aheste çek kürekleri, mehtab uyanmasın" makamında bir görüntü veriyorlar.
    Ama davulla coşkuyla havaya girmeye alışmış bağımlı yandaşûn, illa ki ver mehteri diye kıvranıyor...
    Ama aheste, ama davulla, yerli ve milli iş dünyamız kazanacak. Heyecanlıyız.
    Ne demişler:
    "Veylün lil mağlûbiyn"
    Bize de denene kadar, havayı kaçırmayın...

    Yanıtla (0) (0)
  • Roman / 23 Aralık 2024 19:04

    Namaz kıldık, çay içtik, Golani kravat taktı, Trump Türkiye kazandı dedi. Daha ne istiyorsun?

    Yanıtla (0) (0)
  • Ahmed 61 / 23 Aralık 2024 18:04

    chp Türkiyenin ayarlarına dönmedikce iktidar olma şansı sıfır

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 10:57

    Dağ fare doğurdu. Sayın Kilictaroglu gidince Özgür beyin gelmesiyle yeni bir umuttur diye düşündüm. Maalesef o da Reisin çekim alanından kurtulamıyor. Akp'li Hamza Dağ açıklama yaptı, Reis 2038'e kadar başımızda diye. Bir de şimdi mevcut ünvanına yeni eklediği Suriye Fatihi nedeniyle, bence 2050'e kadar hayatta gitmez.

    Yanıtla (10) (7)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 11:38

    Reis 2038 de kaç yaşında olacak acaba. Bidenin halini gördük izledik. Akp de chp gibi rahat ve rahavete mi düşüyor. Asker desteğini kaybedince cehape sudan çıkmış balığa döndü. Erdoğan gidince Akp de öyle mi olacak. Keşke lider partisi değil de kadro partisi olsanız olabilseniz. Kahtı rical mi yaşıyorsunuz. Sanmam. Neden Enderunda yetenekli gençler yetiştirip adaylığa hazırlamıyorsunuz. Şimdiye kadar bu kadar uzun iktidarda kalan parti olmadı. Tecrübe yeni nesle aktarılmalı değil mi.

    Yanıtla (5) (1)
  • OkurM / 23 Aralık 2024 12:37

    Imamogluna yasak, veya diploma vs dümeni bir şeyler...
    Mansur u da aday yapacağız gazıyla komşu partilere şut...
    Derken torunumuz da akp iktidarında doğar buyur evlenir.

    Yanıtla (2) (0)
  • KARAR OKURU / 23 Aralık 2024 13:23

    Gayet başarılı, genç bir genel başkan, ülkenin geleceğini düşünüyor. Elbette dünya lideri masallarıyla afyonlanmaya alışık olanlar, ülke yıkıldığı halde iktidarı daha da yık daha iyi yık diye destekleyecek şekilde yetiştirilmiş, aynı kafadan devam ediyorlar, iyiyi ve iyiliği istemiyorlar, montajı, şantajı, yıkımı, çöküşü seviyorlar. Ülke, çocuklar gelecek hiç umurlarında değil. Aferin devam

    Yanıtla (3) (1)
  • okur / 23 Aralık 2024 17:32

    Hamza Dağ başarısız olmuş koltuk bekleyen bir siyaset eskisi. Bu zatın uçuk kaçık sözlerine ancak siz inanırsınız.
    Suriye Fatihi kimmiş, reisiniz duyursa üzülürsünüz. Malum, bizim kimsenin toprağında gözümüz yok diyor. Sorabiliyorsanız, 46 kez müeebbet cezalı İŞİD militanı mahkumları neden bıraktın diye sorun bakalım. Ne cevap alacaksınız.

    Yanıtla (0) (0)
  • O k u r / 23 Aralık 2024 17:31

    Ülkenin her ilinde bir evin kirasının ortalama 15-20 bin lira olduğu bir dönemde
    Açlık sınırı 20 bin lira,
    Asgari ücret 17 bin lira..
    Vee, CHP nin Suriye konusunda ters ayakta yakalanmış olması ne büyük ve önemli bir gündem..!

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 23 Aralık 2024 17:16

    Hangi Devrim?
    Burnumuzun dibine Afganistan geldi.Suriye dört parcaya bölünmüs,Israil Sama 18 yaklasmis,PYD Devlet kurma asamasina gelmis,Suriyelilerin sadece 8 bini geriye gitmis.Suriyenin tüm altyapisi imha edilmis.

    Yanıtla (0) (0)
  • Okur / 23 Aralık 2024 11:04

    CHP ve milletin %70 i ilkeli ve olduğu yerde duruyor, Ters ayakta falan yakalanmadı. Ülkemizin temel değerlerine sahip çıkmaya devam ediyor. Dış politika, dine, meshebe göre yapılmaz, Suriyenin iç işlerine karışmak dün de yanlıştı. Bu gün de yanlış. Millet, sığınmacılara ve suriyeye aktarılan kaynaklar yüzünden, açlıkla, yoklukla, barınma sorunları nedeniyle canından bezdi. Devletin hırsızlığı denilen enflasyonla perişan oldu. Başka bir ülkede olsa bin defa iktidar düşerdi. RTE, TC ne zarar!

    Yanıtla (27) (13)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 11:31

    Neymiş o temel değerler. Bizim temel değerlerimiz dinimizle ilgili. Senin din ile ilgili olumsuz görüş taşıdığın anlaşılıyor. Sen Allahın koyduğu kuralları yani dini hasım bellersen hep kaybedersin. Kaybediyorsun. Ve kaybetmeye mahkumsun. Ama aklını başına alır bu milletin temel değerleriyle barışırsan bir şansın olabilir.

    Yanıtla (2) (12)
  • Okçu / 23 Aralık 2024 14:25

    Çok güldüm.. hahahah.. Azarı çakarım dili.. Değerleri de biz belirleriz fian... demokrasi, etik, hak hukuk, adalet, özgürlük de neymiş.

    Yanıtla (0) (1)
  • okur / 23 Aralık 2024 17:04

    Sizinle benim aramda çağlar var. Ben kendi halinde dini bütün bir insanım (elh), siz en hakiki müslüman olduğunu iddia edip başklarının din üzerinden yaftalayan müfteri bir kişisiniz. Ben ülkemde, devlet yöneticileri kula hakkına girmesin, adil olsun, milletin başına açtıkları dertleri çözsün isterim. Hani çözüyorlar mı? Bu milletin değerleri, kıvanç ve tasada ortaklık, nimet külfet dengesi, eşitlik, özgürlük, insan hakkı, kadının can emniyeti, hukukun üstünlüğü,yağmanın ve suçun önlenmesi, vb

    Yanıtla (0) (1)
  • Ahmed 61 / 23 Aralık 2024 13:24

    chp ne zaman doğru tarafta durdu ki?

    Yanıtla (8) (16)
  • Maarifçi / 23 Aralık 2024 17:00

    Chp değil Akp iktidarda. AKP neyi doğru yaptiki diyecektin.

    Yanıtla (1) (0)
  • Alp Demir / 23 Aralık 2024 16:19

    AKP'ye destek vermeyenlerin hepsi CHP'li gibi hastalıklı bir algı yaratmaya çalışmanın hiç bir anlamı yok. Anketlerde seçmenin %30'u hiç biri diyor. Kimse bunu konuşmuyor. Ve sonunda kazanan ne AKP ne de CHP olacak. Sayısı her gün artan o hiç biri olacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 23 Aralık 2024 15:49

    Suriye'yi bırak da milletin haline bak.Bu,cuma namaz çıkışı camide tesbih kitap vesaire satan emeklilerin oturduğu dükkana girdim. Yeni yılın Diyanet takvimi almak için. Geçen yıl 30 tl ödemiştim. Bu yıl 40 lira olmuş.oturanlara da takıldım, bakın Reisi eleştirenler enflasyon %100 diyenler, işte örneği, diyanetin takvimi %30 artmış.Hepsi birden ayağa kalktı, sen Ne anlatıyorsun Müslüman. bir takvimle mi enflasyonu yaşantımızı kıyaslıyorsun. Bana ne Suriye'den Benim karnım aç...

    Yanıtla (0) (0)
  • Matrakçı... / 23 Aralık 2024 15:30

    Bu Chp neyi sevdiğini anlamış değiliz..o misyonda ki bazı gazteciler Suriyede pyd terörü ile mücadele edenlere çala kalem laf yetiştiriyor ve golgeliyor mücadeleyi,,, Cumhurun kafasını karıştırıyor..Belki mükemmel olmayabilir Suriyede ki Ordu ama terör için lazimlar..Fakat bu kafayla chp'nin başarılı olması cook zoorr...Gazi Paşayı anlamamışlar..

    Yanıtla (0) (1)
  • ASLI / 23 Aralık 2024 10:36

    CHP ne diyor?
    ☆Suriye'deki TERÖR ÖRGÜTÜ ilan ettiğiniz KÖKTEN DİNCİ rejim muhaliflerini desteklemeyin...
    ☆Suriye halklarının LAİK ve DEMOKRATİK muhalif yapılarının EŞİT/ADİL temsil edileceği bir SIYASİ REFORM yapması için destekleyin... vb. diyordu!

    AKP ne diyor?
    ☆Anayasal reform yap, iktidarı ANTİ LAİK RABİA ile paylaş diyordu!
    ☆Esad SAVAŞMADAN ülkeyi teslim ettikten sonra (Rus uçağını gibi) BEN YAPTIM yarışı yapıyor...

    Anayasası ve uygulamasını görmeden hüküm cümlesi kurmamak lâzım!

    Yanıtla (9) (3)
  • Murat Yatış / 23 Aralık 2024 11:42

    Suriye parlamentosunda, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlılık yemini de etsinler mi Aslı hanım?

    Yanıtla (3) (12)
  • TEMEL1 / 23 Aralık 2024 14:56

    Culani yemini Suriyeye ne verecek göreceğiz. Hep yerinde sayacak bir Suriye. Akılları varsa TC kuruluş ilkelerini esas alırlar. Kılık kıyafet değişikliğini halkınada uygulayarak başlayabilir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 14:54

    "Baştakiler ne yaparsa elbette, Aynısını yapacaktır millette, Ahh ah vatanımız cennette, Velakin balığın başı bozulmuş." Der atalar

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 23 Aralık 2024 14:53

    Orta doğu kültüründe, otoriterlik, nepotizm, teokrasi, mezhepçilik dışında bir şey yok. bu kültürü kutsayanları anlamak zor. şeyhi, şıhı, evliyası, mübareği, kutbu, gavsı bol olan bir yerde özgür düşünce olmaz. anlayın artık. başkasının heva ve hevesine göre yaşayan insan insan değildir. Türkiye bu bataktan çıkmak için 300 yıldır uğraş veriyor. bir fark yaratmış ise bu çabanın sonucu. kıymetini bilmek lazım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 14:36

    "lüks makam araçlara,israfa konvoylara,şatafat İçinde Yaşayan ZENGİNLERİN vergileri silinirken, Geçmediği köprüden, otoyollardan yap işlet halka ödet paraları dolar ile ödenirken , 1999 dan 2024 dek toplanan deprem vergilerine çerez parası bile değil derken KKM.Dinozor heykel milyar TL zarar ederken "40 milyar dolar harcadık evelallah. Allah razı olsun bunlardan diyen zihniyete ne denilebilir ki.? Hz.Ali haksızlık karşısında susup, eğilmeyin der.tam yetki verenlerin de vebalı var hemde çok.

    Yanıtla (1) (0)
  • Demokrasi / 23 Aralık 2024 14:34

    Ziya bey bundan sonra yaşanacakların dümdüz gideceğini varsayan dümdüz bir yazı yazmış. Halbuki atlar tepişmeye , parsa paylaşılmaya henüz başlanmadı. CHP haklı mıdır haksız mıdır, bilemem ama meselenin aslını anlamak için biraz zamana ihtiyaç var sanırım.

    Yanıtla (0) (0)
  • Enes Yıldırım / 23 Aralık 2024 08:02

    İstersen tüm dünya güllük gülistanlık olsun benim ülkemde açlık sefalet hukuksuzluk olduğu sürece Suriye'de yada herhangi bir yerdeki değişim AKP ye hiçbir getiri sağlamaz CHP de ters ayakta felan yakalanmış değil klâsik bir akp li ancak bu başlıkla yazısına başlayabilir, CHP iletişim kurulması ülkemiz için ciddi sorun olan Suriyeli popülasyonun azaltılmasıni talep etmiştir yanlış bı durum yok CHP açısından sayın yazar.

    Yanıtla (22) (5)
  • Fena / 23 Aralık 2024 10:46

    Chp den hele özgür özel den bir cacik olmaz. Millet bunlardan o kadar bezdi ki , az kaldı KK, chp baronlarına rağmen Cumhurbaşkanı olacaktı ki, zaten seçilemez diye laf olsun torba dolsun diye konuşan Meral Abla'ya emir geldi masayı dağıt dediler . Sinan Oğan devreye alındı. KK seçilemedi. Ingiltere Anglo saksonlar bu düzeninin devamını istiyorlar. Fişi millet değil ancak onlar çekebilir

    Yanıtla (1) (5)
  • Okçu / 23 Aralık 2024 14:32

    Fenalıklardan haz alıyorsanız, bezmediğiniz despotik iktidara oy vermeye devam edin, yıkım içindeki ülkede mutlu yaşarsınız böyle, fikirden uzak, fanatizme varmış sen ben kavgasında akp saltanat sürer siz de chp camı taşlar, heee bah nasıl vurduk filan diye sevinirsiniz...kramponlar eskidikçe akp verir nasılsa.. şaka gibisiniz ya.. bu ülke nasıl belini doğrultur bu kafalarla...

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 23 Aralık 2024 12:48

    Adam berbere soruyor, Saçım Ak mı Kara mı? Biraz sonra önüne dökülecek görürsün. Maalesef 13 yıldır devam eden bu savaşın, Kaybedenler kulübünde biz de varız. Her ne kadar Mehter marşı ile bir ileri bir geri gitsek de, fatihimizin altında Beyaz Atı olmasa da Seviniyoruz. 13 yılda 8 milyon sığınmacı, kurduğumuz Milli Ordu, bu milletin vergilerinden asgari ücretlinin emeklinin cebinden çıktı. Onları aç bıraktık Sefil ettik. Henüz sular durulmadı...

    Yanıtla (8) (1)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 14:28

    Mehter marşında geri adım yoktur. Sadece değişik yönlerdeki seyircilere saygı gösterip o tarafa dönme vardır. Tavsiyem cehapeli bir belediye Mehter Takımı kursun da sen bir gör. İnan konserlerden daha çok oy getirir. Denemesi bedeva.

    Yanıtla (0) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 23 Aralık 2024 11:27

    Ruslara bir de Suriye'de şehit olan 34 askerimizi kurban verdik , onu unutmayalım!

    Bir kere AKP.nin Suriye politikası baştan aşağı yanlıştı, şansları yaver gitti , sözüm ona şimdi güya haklı çıktılar!

    CeHaPe.ye gelince ; kendine hayrı yok ki başkasına olsun !

    Yanıtla (8) (2)
  • Okçu / 23 Aralık 2024 14:28

    İyi başlamış ama sonunda batırmışsınız. siz hayrı olana gidin yıkım iktidarını destekleyin. Doğruyu savunan cazip gelmiyor alışmışsınız, kindar, kutuplaştırmacı lazım bize.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Konyalı / 23 Aralık 2024 09:56

    CHP sadece Suriye konusunda mı ayakta yakalandı? CHP'nin değişmesi yani dini değerler ve dindarlar ile barışması mümkün mü? CHP'nin iliklerine işlemiş baasçı kafa hiç bir zaman değişmeyecek. Çözüm adına ele alınır, akla yatkın hiç bir reçetelerinin olmadığını görmek çok zor değil. Sadece ''bunlar gitsin de kim gelirse gelsin''tayfasından destek görüyor.

    Yanıtla (8) (18)
  • Adalı / 23 Aralık 2024 11:11

    CHP'yi kuran felsefe Baas'ın en koyu ve vicdansız şekli ve bunun değişmesi mümkün değil, çünkü varlık nedenini inkar olur. Bazen göz boyamak için yapılan suni değişimler saman alevi gibi geçiyor ve asıllarına rücu ediyorlar.

    Yanıtla (2) (9)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 11:57

    Çok doğru. Neden bu kadar katılar anlamak mümkün değil. Dinimiz aleyhine ne kadar rahat konuşabiliyorlar. İnsan bazen düşünmeden edemiyor. 1925 50 arasında mı dine daha çok saldırıyorlardı yoksa şimdi mi. Erdoğan diye başlayıp dinden inandan çıkıp gidiyorlar. Neden neden neden. Ya bu hallerinin gerçek sebebi buysa. Ne de olsa dinin sahibi Allah.

    Yanıtla (2) (8)
  • Okçu / 23 Aralık 2024 14:23

    Yahu gel de gülme, 14 yıldır Suriye ile ilişkileri yıkan, komşusuna en büyük zararı veren, kendi ülkesini yıkıma götüren akp rejimi, ama şimdi işi gücü bırakmış, yazarın yaptığı felaket ötesi analizi çektirip chp şeytanlaştırmasına koyulmuşlar. Komik artık yahu..gülünç ötetesi. İliklerinize kadar akpli kalın, bu zihniyetinizden hayır beklemem

    Yanıtla (0) (0)
  • HASAN ÖZTÜRK / 23 Aralık 2024 13:48

    Ben Suriye konusundaki tüm değerlendirmelerin yere sağlam basmadıklarını düşünüyorum. Onun için şu andaki bilgi ve olan bitenle kanaat sahibi olmak yanıltıcı olacaktır.

    Sn. Cömert, 23.03.2025 tarihinde, "Suriye'de Ne Bekleniyordu? Ne Gerçekleşti? diye bir yazı yazarsanız, daha sağlıklı analizler çıkacaktır. Sizi "üç ay sonra ne yazacağım" derdinden de kurtarıyorum zannedersem.

    Yanıtla (2) (0)
  • M. T / 23 Aralık 2024 13:41

    Akp deryi görmeden paçaları svamakla çok erken hareket etti maalesef. Ne ABD , ne İsrail ona zırnık koklatmazlar . Yakında görülür .

    Yanıtla (4) (1)
  • Abbas GÜNEŞ / 23 Aralık 2024 13:21

    Y.Ziya Bey Merhaba, Yeni Şafak'tayken yazılarınızı zevkle okurdum. Özellikle haftasonları, kültür sanat yazılarınıza bayılırdım."muhalif" döneminizde de zaman zaman okurum sizi. Fikirlerinizi genel olarak beğenmesem de değerli bulurum. Bu yazıda da hem CHP adına üzüldüğünüzü hem de bir günah çıkarma ilk yazısı olarak değerlendiriyorum. Bana göre hataları olmakla birlikte AkParti her zaman Tarihin doğru tarafında, buna karşın bazı söylemleri doğru da olsa CHP genelde yanlış tarafta yer aldı. Sayg

    Yanıtla (1) (2)
  • Talha Yıldız / 23 Aralık 2024 13:16

    Hani tarih kitaplarında bize ezberletilen kalıplaşmış bir cümle vardır: "l dünya savaşında Almanya yenildiği için biz de yenilmiş sayildik"
    Bu klişe cümleyi güncellersek: " Laik Esad yenilip kaçtığı için, CHP'de kendisini yenilmiş sanıyor "

    Yanıtla (1) (5)
  • Okur / 23 Aralık 2024 13:04

    Suriye politikasının kaybedeni AKP'dir.Herşeyi baştan sona yanlıştır.Cumhuriyet Halk Partisi en doğru şekilde AKP'ye yol gösterici olmuştur.Akp medyası milleti istediği gibi yönlendirme ustası olduğu için bütün yanlışları doğru yapma hünerine sahiptir.

    Yanıtla (9) (1)
  • KARAR OKURU / 23 Aralık 2024 13:00

    Ülkeyi CHP mi yönetiyor, Suriye parçalansın diye uğraşan CHP mi? Kim iktidar, ne istiyorsunuz da CB söylemlerini acaip yanlış bir mantıkla yeniden üretiyorsunuz. çok ayıpladım. Sayın yazar. Ne dediğinizin farkında mısınız? Külli yanlış bir analiz CHP açısından.

    Yanıtla (6) (1)
  • karar okuru / 23 Aralık 2024 12:03

    'Suriye devrimi' yanlış bir tanımlama. her değişim devrim olmaz. devrim olabilmesi için dönüşüm gerekir. tabandan başlaması gerekir. geriye giden bir devrim de olmaz. içki içilip içilmeyeceğini tartışan bir yapı devrim yapamaz. bir zamanlar İran içinde 'İslam devrimi' deniyordu. tam tersi oldu. yağmurdan kaçarken doluya yakalandılar.

    Yanıtla (11) (1)
  • Ahmet / 23 Aralık 2024 11:52

    CHP'nin dogrularinin yanlis oldugu tezini ortaya koymak icin bu devrimin bizden göturdüklerine ve bize getirdiklerini iyice ölcmek lazim. Bu sürecin nereye evrilenecegide hala beli degil. Yoksul bir ülkede Emevi camisinde namaz kilmak disinda bizim pek alacagimiz birsey yok, orada isteyen zaten her Türk gidip namaz kiliyordu ve PYD'de zaten yoktu. Gerisi hepsi hamaset.

    Yanıtla (7) (0)
  • Dogru söyler / 23 Aralık 2024 11:28

    Hadi be oradan, unutuyorsun Esed Erdoğan'la kardeşti, Kilicdaroglu veya Özel le değil, benim bildiğim kötü günlerde yanında olana kardeş denir, demek ki Esedin kötü günlerinde Recep kardesi Esedin ayağının altını kaziyordu,

    Yanıtla (11) (1)
  • Yusuf / 23 Aralık 2024 11:23

    Güzel mizah. Çok güldüm. Zavallı cehape yerel seçimde halkın kendisine verdiği azıcık krediyi de mirasyedi tecrübesiz delikanlı gibi yemiş bitirmişti zaten. Ama hala chp taraftarı olan buradaki yorumcular o ters ayakta durmaya devam ediyor yahu biz nerede hata yapıyoruz demiyorlar. Hatasını kabul etmek bir erdem iken böyle erdemi tepiyorlar. Hoş aynısını Erdoğan'da da görüyoruz a. Hiç hata yapmış olabilirim demek yok. Dese de 5 10 gün sonra bakıyorsun ki aslında dememiş. Demiş gibi yapmış.

    Yanıtla (0) (5)
  • Hasan Erzincan / 23 Aralık 2024 11:19

    Suriye’de güçler daha tahkim yer arayışında. İçte dışta bunca aktör varken. İsyanla yönetim devirmek, yönetimleri el değiştirmeye açık hale getirir. HTŞ nin ülkenin geleceğine dair tasavvuru ne ki? Erdoğan akıl verecek o yapacak. Bu gidiş tekfircilerin kendi aralarında çatışması, günün sonunda çok parçalı Suriye. Bunu Türkiye önleye bilir mi? Müdahale ederse Türkiye’deki tekfirci gurupların hücreleri ... iş çok uzun. Erken gülen erken ağlar. Kendimizi kaptırmayalım.

    Yanıtla (3) (0)
  • O k u r / 23 Aralık 2024 11:18

    Nolmuş, CHP ters ayakta yakalanmış sa,
    Bir kez yanılmış ! olmakta CHP ye nazar boncuğu olsun..
    Yanılma konusunda fikir beyanları için bence çok erken, "Dereyi görmeden paçayı sıvamamak gerek"
    Bahse konu yer Ortadoğu,
    İnşaallah bu yanılma ülkemiz ve devletimizin hanesine kâr yazar,
    Suriye halkınada fayda getirir.
    Varsın CHP yanılsın !

    Yanıtla (3) (0)
  • Necati Demir / 23 Aralık 2024 08:03

    Yusuf bey'den müthiş tespitler.. Sadece CHP mi, buradaki birçok yorumcu da ters ayak yakalandı, ne yapacaklarını şaşırdılar. Suriye'deki gelişmeler Türkiye'nin çıkarına imiş, adamların umurunda değil. Erdoğan'ın hanesine artı puan yazıyor ya, "keşke Esad devrilmeseydi, halkına işkencelerine devam etseydi de iktidarın lehine olacak bu devrim gerçeklesmeseydi' diyorlar. Açıktan diyemiyorlar da niyetler sırıtıyor.

    Yanıtla (7) (18)
  • Takipci / 23 Aralık 2024 10:15

    ABD-Israil Suriyenin butun KAYNAKlarina el koydu, geriye maddi-manevi bir harabe kaldi. Islamcilarimiz sevincten ucuyor, oyle sevincliler ki, GAZZEyi bile unuttular!!!

    Yanıtla (16) (1)
  • Necati Demir / 23 Aralık 2024 11:18

    Tâbi ya takipçi, ABD ve İsrail, Beşar Esad'dan çekiniyorlardı, o gidince rahat rahat kaynaklara el koydular!.. Yorum diye şunu yazabiliyorsun, bravo sana!. Gazze'ye gelince, herşeyin sırası var, bekleyin görün.. Esad'ın arkasından ağladiginiz gibi ağlayacağınız günler yakındır.

    Yanıtla (2) (9)
  • Ağah / 23 Aralık 2024 11:03

    AK Parti iktidarını dengelemek, uyarmak için yerel yönetimlerde CHP'ye bir şans veren seçmen, günün sonunda TR'nin nüfuz alanının daralmasına ve PKK'nın gücünü muhafazasına hizmet edenlere bu devleti vermez.6 yıldır ellerinde olan belediyeleri "engelleniyoruz" bahanesiyle yönetemediklerini itiraf edenlere,kurtlar sofrası olan dış politikayı teslim etme riskine girmez.Trump'ın Suriye'de "Adam kazandı" dediği bir ortamda dişli rakipleri Erdoğan'dan rol çalacak bir muhalefet yürütmek akıl işi mi?

    Yanıtla (6) (14)
  • Okur / 23 Aralık 2024 10:39

    Kısmen katılıyorum

    Yanıtla (1) (1)
  • Fena / 23 Aralık 2024 10:38

    Cevdet Yılmaz açıklama yaptı; Suriye'nin alt yapi ust yapısına yardim edeceklermiş. Koca Türkiye de alt yapı üst yapı sorunu çözdün. Istanbulun dibinde sehir merkezine 10 km mesafede evim var. Kanalizasyon yok. Doğal gaz var , dogru dürust suyu yok, hele yazın bir gun akar 3 gün akmaz. Anayoldan mahalle aralarına yol stabilize çukur çukur çamur. Bunlar kendilerini hangi ülkenin yöneticisi görüyorlar? Marul 50 tl . Millet ete,süte ,meyvaya hasret .

    Yanıtla (16) (0)
  • GİRESİNLİ / 23 Aralık 2024 10:28

    Esedin gitmesi ,benim hayat şartlarımı iyileştirmeyecekse iktidarın istismarından başka işe yaramaz.

    Yanıtla (12) (1)
  • Okuyucu / 23 Aralık 2024 10:27

    Yazı, Suriye'de oluşan yeni yapının orta ve özellikle de uzun vadede Türkiye lehine olacağı varsayımına dayanıyor. Varsayım doğru olursa ne âlâ. Ya aksi olursa? Kimin ters ayakta yakalandığı veya yanlış adım attığı ortaya çıkacak. Umarım varsayım doğru çıkar, yoksa bizim için daha beter sonuçlar kaçınılmaz...

    Yanıtla (6) (0)
  • mahmut / 23 Aralık 2024 10:20

    iyiki devletin akıl hocalarından değilsiniz. yangın bitince kimin haklı kimin haksız olduğu görülecek. Bizim ülkemiz rol çalmaya çalışıyor. esas oğlan asla rolünü bir figürana bırakmaz. figüran harcanabilir esas oğlan filmi götürendir. herkes yerini bilirse kavgasız gürültüsüz nemalanır herkes.

    Yanıtla (8) (0)
  • Dede Korkut / 23 Aralık 2024 09:59

    Demokrasi; "Demokrasi kültürü"nün gerçek hayatta bütün kurum ve kurallarıyla yaşandığı toplumlarda boy atar ve kök salar. Biz de dahil, Suriye ve diğer Arap ülkelerinde böyle bir kültür yok. Adamlar "baskın gelenin başa geçtiği, tek adamlık" bilincine hapsolmuş, özgürce seçme, seçilme, aday olma... gibi süreçleri yaşamamış dikta kültürü ile yoğrulmuş hal içindeler.
    Sevindirik olup, kısa sürede süper demokrasi kurallarının işlediği bir ülke haline gelmesini ummak ham hayal.

    Yanıtla (3) (0)
  • Yalçın kardeş / 23 Aralık 2024 09:54

    Suriye’de her sorun hallolmuş gibi yazmışsınız, yazmak için çok erken bunları… umarım bu arada Suriye düzgün yönetilen bir refah ülkesi olur… ama bana kalırsa çok zor olacak..

    Yanıtla (5) (0)
  • temuçin / 23 Aralık 2024 09:43

    Chp nin oyu artmadı halk akp gitsin diye oy verdi. Kararsızların oylarının akp ve chp oylarının üstünde olması halkın akp yönetiminden ve yerelde iktidar chp yönetimlerinden memnun olmadığının göstergesidir. Chp yönetimi sırça saraylarından r çıkıp balgat kaldırımlarında bir yürüsünler bakalım. Günlüğü 25 lira rüşvet karşılığı kaldırımlarda konan sigara ve çay bidonlarından ve onların etrafında toplanmış mahlukatlardan yürüyebilecekmi.

    Yanıtla (2) (2)
  • Ali Fuat / 23 Aralık 2024 09:34

    Esed'in kaybettiği gibi bu zalimi gizli açık destekleyenlerin de kaybedeceği muhakkak. Hakk mutlak surette galip gelecektir zalimler anlamasalar da.

    Yanıtla (2) (1)
  • Erk Yıldırım / 23 Aralık 2024 02:30

    Ne güzel dünya. Yuzbinler hayatını kaybetmiş, çocukların cesetleri sahillere vurmuş, kentler kasabalar yıkılmış, milyonlar evini yurdunu yuvasını terketmek zorunda kalmış. Millet ters ayaktan, kazanımlardan, kayıplardan vs bahsediyor. Bravo vallahi

    Yanıtla (15) (1)
  • Ali Fuat / 23 Aralık 2024 09:32

    Arkadaş sen de ters ayakta yakalanlardansın anlaşılan.

    Yanıtla (1) (7)
  • o aslan / 23 Aralık 2024 09:28

    Allah aşkına bugüne kadar el attıkları herşey ellerinde kalmadimi, godoslama daldiklari herşey ağızlarına burunlarına bulaşmadimi.

    Yanıtla (12) (2)
  • o aslan / 23 Aralık 2024 09:25

    Peki yarın bu demokrasi ve demokrat söylemleri tutmaz htş nin eski selefi duyguları kabarır mizikci çocuklar gibi ben oynamıyorum derse ne yapacağız.
    şahsen ben bu topraklarda demokrasi ve demokratik bir yönetim in vücut bulacağını yeşerecegini sanmıyorum.

    Yanıtla (13) (4)
  • Beytocan Diyarbekir / 23 Aralık 2024 09:23

    Sadece meraktan soruyorum; Bayram değil seyran değil AB (Avrupa Birliği) bize neden 1 MİLYAR EURO verecek?

    Yanıtla (14) (2)
  • Ağah / 23 Aralık 2024 09:01

    6 lı masa dağılmasaydı Chp nin önceki gn bşk görevde kalsaydı ve E İmamoğlu elindeki delegeleri doğru! yönlendirseydi, K Kılıçdaroglu bu sorunu oturup konuşarak çözecekti!,ama yeni gn bşk. hep ayakta konuştuğu için! sorun uzadı ve yazarın başta söylediği gibi "Akparti Suriye devrimini gökte ararken yerde buldu"

    Yanıtla (4) (4)
  • Evrensel Karar / 23 Aralık 2024 08:55

    Evet sayın yazar yorumlarımda tarihsel, felsefi, bilimsel, akılcı ve analitik akıl çapına sahip olmayan toplumlardan bu beklentiye girilmemesi gerektiğini ifade etmeye çalışıyorum. İnsanlığın büyük bir çoğunluğu gerçekle yüzleşme yerine, dini, etnik ya da ideolojik bir bakışla kendisi gibi olmayanları suçlayarak doğal, biyolojik, sürüsel akılla gerçeklerden kaçarlar. İnsanı biyolojik görüntüsüne bakar değil; anlama, algılama, ahlak, adalet ve çelişkileri görebilme zekası ile tahlil etmeliyiz.

    Yanıtla (3) (1)
  • Felix Shancez / 23 Aralık 2024 08:51

    Benim ev kiram seneye ne olacak. Baş ekonomist yüzünden emekli olamıyorum, emekli olsam acımdan ölürüm, değil kira ödemek. Emevi camiinde yatsalar kalksalar benim cüzdanıma ne faydası var. Çok değil 4 sene önce 200-250 bin liraya ev alınabiliyordu. şimdi 4-5 milyon en kötüsü. çok sevdiğiniz suriyeliler yüzünden kiralar aldı başını gitti. Bana ne suriyeden? bana ne CHP'den.?

    Yanıtla (24) (3)
  • servet / 23 Aralık 2024 08:37

    Suriye'de gırtlağımıza kadar çikolataya batmıştık artık dudağımıza kadar geldi. 2025 hayırlı olsun diyemem bu yüzden.

    Yanıtla (11) (2)
  • Nebi / 23 Aralık 2024 08:09

    Kendi emeklisine,memuruna’işçisine,asgari ücretlisine doğru dürüst bir ücret ödeyemen,dış güçlerden borç para almadan ekonomisi dönmeyen bir ülke nasıl olur da Suriyenin yeniden inşası için 400-500 milyar dolar para harcar.Erdoğan üzerinden Türkiye bir çıkmaza itiliyor.Hamasetle,bağırıp çağırmayla ülke yönetilmez.

    Yanıtla (22) (2)
  • Batandaş / 23 Aralık 2024 07:48

    Asgari ücrette emekli maaş zamlarında bile kendi işçisinin emeklisinin beklentisini karşılayamayan iktidar Suriye'de başarı elde etmiş anketlerde yükseliyor muş!
    İktidar ortağı mhp'de Kudüs'ün fethi yakındır diyor.
    Bu gazla İsrail'le savaşa girersek bu da CHP'nin suçu olur kesin.

    Yanıtla (12) (2)
  • Bülent Gönenç / 23 Aralık 2024 07:38

    Ülkemizdeki her vatandaşın bilmesi gereken doğrular vardır.Bunlar;
    1-Suriye , bir Güney Amerika ülkesi değildir.
    2-Roma imparatorluğu döneminde Akdeniz'de en önemli tüccarlara ve limanlarda sahip bir ülkedir.
    3-Mısır Medeniyetinin bir parçasıdır.
    4- Daha 100 yıl öncesine kadar Osmanlı'nın bir parçasıdır..
    Bunları bilelim bilmeyenlere öğretelim.

    Yanıtla (3) (2)
  • Patavat / 23 Aralık 2024 07:23

    Savaşın kazananı olmaz, kaybedeni olur der Anatole France. Hele hele herkes kazanmış görünüyorsa aslında hepsi bir şeyler kaybetmiştir de bitmiş olmasına sevinmekten henüz farkında bile değildir. 15 sene harap olmuş, yanmış yıkılmış bir virane olmuş güzelim Damascus vilayeti. Halkın yarısı ülke dışında, geriye dönmeleri zor göründüğü gibi can güvenliklerinden kaygılı içerdekilerde her an kaçmaya hazır diken üstünde ülkede. Kurulacak rejim ne olacak, gelen gideni aratacak mı? O da elbet belirsiz.

    Yanıtla (7) (1)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 23 Aralık 2024 00:46

    Mevcut durum şimdilik böyle görünüyor. Ancak bu coğrafyada durumların çok çabuk değişebildiğini hesaba katmak gerek. Bir önceki seçimde bir parti .... şuraya verilen oy İsrail'e verilen oydur diye propaganda yaparken, bir başka parti de bu propaganda yapana oy vermek İsrail'e oy vermektir diye propaganda yaptı. dolayısıyla Filistin katliamından olumlu etkilenmesi beklenen bir parti yara alarak çıktı ve yara almaya da devam ediyor.

    Yanıtla (5) (5)
  • Şero / 23 Aralık 2024 07:06

    “ Filistin katliamından olumlu etkilenmesi beklenen bir parti yara alarak çıktı.” Evet sayın seyirciler, bunu da gördük. Bu ülkenin yarısı bu haldeyse, durum çok kötü.

    Yanıtla (0) (5)
  • Fani / 23 Aralık 2024 06:44

    Siz sanmayin ki demokrasi, adalet ve özgürlük gelecek, Arap baharı ve Gazze' de olanlara bakın ve medeniyet denen canavarları görün yeter.

    Yanıtla (4) (1)
  • Doğrusu bu / 23 Aralık 2024 00:37

    Tipik Akepe zihniyeti. Başkasını suçlamak. EYT çıkar muhalefet suçlu Deprem olur müteahhitler, belediyeler suçlu,ne istediniz de vermedik,ne dedinizde yapmadık Kandırdık Allah affetsin der elimizi yıkar işin içinden çıkarız,kendileri hariç herkes suçlu
    Hem her şeyin sahibisin hem de hiç bir şeyden mesul değilsin. Sanki 24 yıl chp iktidarda yaa

    Yanıtla (43) (8)
  • okur / 23 Aralık 2024 06:15

    Yazar AKP'li değil. Ben de değilim. Siz söyleyeni şöyle bir düşünelim demek yerine konuyu başka yere çekiyorsunuz. Bu da tipik. Suriye'de işler son ana kadar iktidarın muhasebesi yönünde değildi. Vazgecilmişti. Ama bölgede son bir sene içindeki gelişmeler bir fırsat penceresi oluşturdu ve Esad gitti. Durum şu an için Türkiye lehine gibi. İyi yönetirse kazançlı çıkabilir. CHP neresinde? Esad'a üzülüyor henüz. Bu da bana tipik geliyor.

    Yanıtla (1) (6)
  • İlkokullu / 23 Aralık 2024 03:27

    Rus uçağını düşürme emrini Ahmet Davutoğlu verdi!

    Yanıtla (4) (1)
  • İlkokullu / 23 Aralık 2024 03:24

    Devlet bahçeli Kudüsü fethetmeden hiç bir şeyin doğruluğuna inanmam:)))

    Devlet bahçeli bozkurtları toplayıp Kudüs'e sefere çıkmadan da hiç bir şeye destek olmam!

    Yanıtla (11) (0)
  • İstanbullu bir okur / 23 Aralık 2024 03:11

    Sn.Cömert;teşekkür size.Bu yazı bana Enfal 30'u yeniden hatırlattı"Allah'ın da bir hesabı var"ı sanki Esat zalimlerini ve muhaberatın bu kadar vahşi oldugunu İran ve diğer müslüman ülkeler daha önceden bilmiyormuydu,belki bu kadarını degil,ama birhayli biliyordu.Ümit ederim vahşetin tüm dökümanları derlenip toplanıyor olsun.Ben 2010 yılı başlarında birkaç Halep yolculuğum oldu,sınır girişinde,muhaberat ajanı olduğunu tahmin ettigim bir Hatay'lıyla kaza geçirdik,asker bana dediği siz anlaştınız!

    Yanıtla (0) (0)
  • Cantürk / 23 Aralık 2024 02:28

    CHP muhalefette, Devlet imkanlarına sahip değil. Suriyede gelişmeleri basından takip ediyor. Güncel davranması beklenemez. Asıl güncel davranması gereken AKP. Halep düşene kadar Esada mesaj yollayıp görüşelim diyen AKP, gelişmeler sonrası Zafer kazandık havaları atıyor. Güncel davranan İsrail güvenlik bahanesiyle ordusuyla Suriyeye yerleşiyor. Türkiyede aynısını yapması gerekirdi.

    Yanıtla (10) (1)
  • Biruni / 23 Aralık 2024 00:22

    Medyada hele yandaş medyada çıkan haberleri habire birbirine tekrarlamak basitliği CHP genel başkanı başta mv de var..sorunları zaten iktidarı destekleyenler de görüyor.siyaset ve zeka sorunlarin çözümüne ve yeni sartlara her alanda intibaka dair doğru politikaları olusturmaktir.chp nin ekonomi Kürt sorunu eğitim dış politikada somut ve ikna edici çözümleri yok.oylari akp ye kizginliktan arttı .15 gündür iyice siliklestiler..ülke içinde ve dışında büyük degisimler olacak..23 ve 45 de olduğu gibi

    Yanıtla (2) (14)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 01:37

    NET bir anlatım olmuş!

    Yanıtla (3) (2)
  • Karar Okuru / 23 Aralık 2024 00:13

    CHP'nin anlayamadigi sudur: AKP'nin yarattigi ekonomik, sosyal sorunlari surekli kasiyarak iktidar olamazsiniz. Halkin anlayabilecegi bir receteniz ve guven veren bir kadronuz olmalidir ki her ikisi de CHP'de yok. Cesitli konularda parca parca soylemleri var ve parti kendi icinde paramparca. Bu dis politikada da ayni. Ne dedikleri belli degil. Boyle giderse CHP iktidara gelmeyi unutsun.

    Yanıtla (7) (20)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 01:36

    Taşra kahvesinden öyle görünüyor galiba ama büyük şehirler artan ölçüde yerel yönetimi CHP ye verdi. Şimdi ayak oyunları ile işlerini baltalıyorlar. Şark kafası işte.

    Yanıtla (12) (1)
  • melek / 23 Aralık 2024 01:12

    Bu tespitlerinizden vatandaşa bir şey çıkmaz...boşuna yorulmayın herkes ekonomisine odaklanmış durumda..sonuçta halkın elinde sıfır...bize ne Suriye den diyorlar... merak etmeyin...Tepedeki gürültüye halk kulakları tıkamıştır.

    Yanıtla (39) (6)
  • Karar okuru / 23 Aralık 2024 01:11

    Ahmet Davutoğlu gibi dümen kırma arayışları mı bu değerlendirmeler.

    Yanıtla (37) (5)
  • Meraki / 23 Aralık 2024 00:58

    Yani 40 yıllık yzar yazdı ne yazdı ey chp sende benim gibi çok şanssızsın çok

    Yanıtla (11) (2)
  • Sinan / 23 Aralık 2024 00:30

    Yazdıklarıniz çok doğru ama bazı kısımları eksik sahada kazanan gerçekten kim zaman gösterecek gibi bu işten İsrail kazançlı çıkıyor ABD kazançlı çıkıyor biz kazançlı çıkıyoruz. Burda bir hata yok mu sizce. Hayırlısı vesselam...

    Yanıtla (18) (0)
  • Ayak Takımı / 23 Aralık 2024 00:24

    Çok acele hükümler bunlar. Suriye'de son dönemde olup bitenler geçmiş 13 yılın hasarını gidermekten çok uzak. Henüz hiç bir şey kazanılmış olmadığı gibi sosyolojik ve ekonomik tahribat durduğu yerde duruyor. Suriye yıkık, bölünme ve çatışma ihtimali hala çok yüksek ve olmayan imkanlarımızı daha uzun yıllar Suriye'ye akıtmaya devam edeceğiz belli ki, hem de artarak. Neye sevinyorsunuz.

    Yanıtla (29) (3)
  • Okur / 23 Aralık 2024 00:06

    ABD, HTŞ lideri Colani hakkında konulan 10 milyon dolarlık ödülü kaldırdığı haberi yer aldı basında

    Adam istediği zaman terörist, istediği zaman değil diyebiliyor ve tüm dünyada bon bon bakıyor..Artık terörist değil CNN de falan da röportaj veriyor.şimdi görüşmeler başlayacak eğer umduğunu bulamaz ise tekrar terörist ilan edecek.ABD ye

    Muhafazakar kesim büyük şeytan diyordular,Trump reisi övünce

    Melekmis gibi övgü düzüyor lar

    Yanıtla (22) (2)
  • Mşakir / 23 Aralık 2024 00:05

    Herkez devrimci oldu Ne komik değil mi

    Yanıtla (13) (2)